(+30) 211 182 3000   |   Αρχική

Νέα

Κάθε ογκολόγος ενθαρρύνει τους ασθενείς του να είναι σωματικά ενεργοί πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη θεραπεία.
Η καθημερινή άσκηση πρώτα από όλα θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε και να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος.
Κάθε άσκηση, επιταχύνει την αναπνοή και τον καρδιακό ρυθμό και βελτιώνει τη διάθεση. Ενδυναμώνει τους μύες και τα οστά και βελτιώνει την κυκλοφορία, βελτιώνει τα επίπεδα της ενέργειάς σας, την ισορροπία και την εμφάνισή σας, ενισχύει την αυτοεκτίμησή σας, βοηθά στη διαχείριση του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης, βελτιώνει τον ύπνο, διατηρεί ή βελτιώνει την ικανότητά σας να κάνετε πράγματα, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενισχύει τους μύες και την οστική υγεία, προσφέρει δυνατότητες για γνωριμίες με νέα άτομα και κοινωνικοποίηση, μειώνει τον κίνδυνο ή βοηθά στη διαχείριση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, συμβάλλει στη διαχείριση των ανεπιθύμητων ενεργειών της θεραπείας, μπορεί να επιταχύνει την επιστροφή στις καθημερινές δραστηριότητες και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής.
Θα σας κάνει να αισθανθείτε πιο όμορφοι και πιο δυνατοί, ενώ είναι ένα σημαντικό εργαλείο διαχείρισης σωματικού και του ψυχολογικού στρες που συνεπάγεται η διάγνωση και η θεραπεία.
Λίγη άσκηση καθημερινά μειώνει επίσης την κόπωση, αυξάνει την όρεξη, περιορίζει τη δυσκοιλιότητα και βοηθά το μυαλό σας να απαλλαγεί από τις αρνητικές σκέψεις. Ακόμη κι δεν έχετε ασκηθεί ποτέ στη ζωή σας, είναι η στιγμή για να ξεκινήσετε.
Μακροπρόθεσμα, η άσκηση θα σας βοηθήσει να προλάβετε καταστάσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2, ενώ για ορισμένους τύπους καρκίνου μπορεί ακόμη και να συμβάλει στη βελτίωση της έκβασης της θεραπείας.
Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία που θα σας βοηθήσει να βρείτε τον τύπο της άσκησης που ενδείκνυται και είναι πιο ασφαλής για εσάς, και θα οργανώσει τη συχνότητα της άσκησής σας.
Η ένταση και η διάρκεια της άσκησης θα πρέπει να αυξηθούν σταδιακά. Ακούστε το σώμα σας και ξεκουραστείτε αν αισθάνεστε κόπωση.
Μην κάνετε υπερβολές αν δεν μιλήσετε πρώτα με τον γιατρό σας. Αποφύγετε δραστηριότητες κατά τις οποίες κινδυνεύετε να πέσετε να τραυματιστείτε.
Για να μην τα παρατήσετε, βάλτε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους. Δώστε προτεραιότητα στη διασκέδαση.
Δοκιμάστε κάτι διαφορετικό, όπως η γιόγκα, ο χορός, το Tai Chi. 
Ασκηθείτε μαζί με άλλους. 
Χρησιμοποιήστε εφαρμογές για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας. Αναγνωρίστε τις επιτυχίες σας και ανταμείψτε τον εαυτό σας.
Να θυμάστε ότι ακόμη και λίγα λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν.
Αν ήσασταν σωματικά δραστήριοι και πριν τη θεραπεία, καλό είναι να συνεχίσετε να ασκείστε καθ' όλη τη διάρκειά της.
Τα άτομα που ακολουθούν μία πιο καθιστική ζωή θα πρέπει να ξεκινήσουν με μικρής διάρκειας και έντασης άσκηση, όπως σύντομους περιπάτους.
Φυσικά, το τι εννοεί κάθε άτομο ως μέτρια άσκηση είναι διαφορετικό. Σιγά-σιγά θα βρείτε την ιδανική φόρμουλα για εσάς.
Το μυστικό είναι να αποφύγετε το πάγωμα και την αδράνεια.
Βάλτε ως στόχο τα 150 λεπτά μέτριας ή τα 75 λεπτά έντονης άσκησης κάθε εβδομάδα. Προσθέστε στην προπόνησή σας ασκήσεις με αντιστάσεις και εκτάσεις.
Αποφύγετε την πισίνα αν το δέρμα σας είναι ερεθισμένο λόγω ακτινοθεραπείας και συμβουλευτείτε τον γιατρό σας αν λαμβάνετε θεραπεία που εξασθενεί τα οστά.
Η άσκηση πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αποκατάστασης.
Να θυμάστε ότι πρέπει να κινείστε όσο περισσότερο μπορείτε, γιατί αυτό μειώνει τις πιθανότητες του καρκίνου να επιστρέψει, ενώ παράλληλα βελτιώνει και την επιβίωσή σας. Η άσκηση είναι χρήσιμη ακόμη και σε ασθενείς προχωρημένη νόσο: Μειώνει την κόπωση, βελτιώνει τη διάθεση και τις σωματικές λειτουργίες.
Αντιθέτως, η αδράνεια μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μυϊκού ιστού και αδυναμία.

Η σωστή διατροφή μετά τη διάγνωση του καρκίνου, στη διάρκεια της θεραπείας και μετά από αυτήν είναι πολύ σημαντική: Σας προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια και δύναμη, σας βοηθά να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος, βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης συγκεκριμένων καταστάσεων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο διαβήτης τύπου 2 στο μέλλον.

 

Βασικοί κανόνες

  • Διατηρείτε ένα υγιές σωματικό βάρος, μέσω της άσκησης και της σωστής διατροφής.
  • Βάλτε ποικιλία στη διατροφή σας, με τροφές από όλες τις ομάδες: λαχανικά διαφόρων ειδών και χρωμάτων, φρούτα, όσπρια, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, ρύζι-ζυμαρικά, άπαχα κρεατικά, πουλερικά και ψάρι, αυγά σπόρους και ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά και τυριά με λίγα λιπαρά.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ και τροφών πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά, πρόσθετα σάκχαρα και αλάτι.
  • Λάβετε συμπληρώματα μετάλλων και βιταμινών που σας προσφέρουν ενέργεια.